Center za krepitev zdravja | Zdravstveni dom Murska Sobota

PSIHOSOCIALNA PODPORA V ZD MURSKA SOBOTA V ČASU EPIDEMIJE, COVID-19

Obveščamo vas, da so v času epidemije s koronavirusom (Covid-19), na voljo svetovalci – psihologi iz ZD Murska Sobota, za kratke razbremenilne pogovore preko telefona 041 396 192 ali po elektronski pošti: psiholog.covid19@zd-ms.si vsak delovni dan od 12.00 do 14.00.

Info kotiček

Kako pomagati otroku, da v času epidemije premaga stres

Trenutna epidemija nam je spremenila ustaljene ritme in navade, način življenja pa tudi način razmišljanja. Od njenega začetka je minilo že več kot mesec in pol. Nekateri ste se v novi situaciji znašli precej dobro, si prilagodili dnevni ritem, način dela ter način življenja. Drugi pa morda še vedno ne najdete miru, ste zbegani, negotovi ter se počutite nemočno, raztreseno, tesnobno, napeto ali zaskrbljeno, skratka čutite različne simptome stresa. Vsa ta čustva so normalen odziv našega telesa na stresno situacijo.

Starši ste prevzeli nove vloge ali pa ste morda utrditi že obstoječe vloge vzgojiteljev, učiteljev, pedagogov, psihologov ... Upamo, da se znajdete v njih dobro, saj predstavlja celotna situacija izziv za vse nas, tudi za naše otroke. Otroci se radi zgledujejo po obnašanju odraslih in v njihovem vedenju iščejo odgovore na morebitna vprašanja in pomiritev. Odraslim in staršem zato predlagamo, da, če se le da, ostanete mirni, z otroki pa se o nastali situaciji pogovarjate odkrito in njihovi starosti primerno.

Ponujamo vam nekaj znanih ali manj znanih napotkov kako pomagati otroku, da se v tem času učinkovito spoprime s stresno situacijo ter ohrani telesno in duševno zdravje. Starši, upoštevajte omenjene napotke in jih izvajajte skupaj s svojimi otroki, saj je tudi za vas pomembno, da v tem času poskrbite za sebe.

  • Redno se gibajte. Prihaja obdobje lepega vremena, zato prosti čas izkoristite za sprehode in aktivnosti na odprtem.
  • Ohranite dnevno rutino in vsakodnevni ritem, saj rutina zmanjšuje negotovost in povečuje občutek varnosti.
  • Izvajajte prijetne aktivnosti glede na možnosti, interese in starost otroka (filmi, branje, hobiji, risanje, barvanje, igranje inštrumenta, ustvarjanje, poslušanje glasbe …)
  • Omogočite otroku pogovor s starši ali njegovimi bližnjimi, ki deluje kot razbremenitev neprijetnih in negativnih misli.
  • Usmerjajte otroka tudi na pogovor o prijetnih temah ter na misli, ki nas lahko sprostijo, predvsem pred spanjem.
  • Ne pozabite, da otroci potrebujejo igro.
  • Poskrbite za dovolj spanja ter ne spreminjajte otrokove spalne rutine; pomanjkanje spanja lahko namreč poveča njegovo tesnobo.
  • Poskušajte biti otrokom vzgled. S svojo mirnostjo in zagotavljanjem občutka varnosti lahko prispevate k dobremu lastnemu počutju in počutju vašega otroka.
  • Skupaj z otrokom izvajajte tehnike sproščanja. Na primer:
    • enakomerno in počasno dihanje (otroka spodbudimo, da poskuša upočasniti in podaljšati izdih tako, da si predstavlja, da piha milne mehurčke in da želi narediti zelo velik mehurček) ter
    • vodena domišljija – prijetni spomini ali sanjarjenje o prihodnosti (z vprašanji spodbujamo čim bolj živo predstavljanje dogodka, ki ga je že doživel ali kot bi ga želel doživeti v prihodnosti: prijetne počitnice – vprašanja o tem, kaj vse je/bo videl, kdo je bil/bo tam, kaj je/bo počel …).

V kolikor vi ali vaš otrok doživljate psihično stisko ali opažate znake stiske pri svojih bližnjih, ste negotovi, zaskrbljeni ali pa enostavno potrebujete nekoga, ki bi vam v teh dneh prisluhnil, lahko poiščete pomoč v obliki kratkih razbremenilnih pogovorov na naši telefonski številki 041 396 192 ali pišete na našo elektronsko pošto psiholog.covid19@zd-ms.si.

Psihologi smo vam preko telefona na voljo vsak delovni dan od 8:00 do 20:00 ure.

Pokličite nas:

030 641 514