Center za krepitev zdravja | Zdravstveni dom Murska Sobota

PSIHOSOCIALNA PODPORA V ZD MURSKA SOBOTA V ČASU EPIDEMIJE, COVID-19

Obveščamo vas, da so v času epidemije s koronavirusom (Covid-19), na voljo svetovalci – psihologi iz ZD Murska Sobota, za kratke razbremenilne pogovore preko telefona 041 396 192 ali po elektronski pošti: psiholog.covid19@zd-ms.si vsak delovni dan od 12.00 do 14.00.

Info kotiček

Kako v času soočanja s covid-19 izboljšati svoje psihično počutje

Koristni nasveti za boljše obvladovanje stresa ter zmanjševanje občutkov strahu in zaskrbljenosti

Epidemija koronavirusa vpliva nedvomno na različne vidike naših življenj. Posamezniki pa se na trenutno stanje odzivajo zelo različno. Nekateri se s situacijo spopadajo bolj mirno in prepoznavajo tudi nekatere pozitivne vidike (npr. več časa preživetega z družino), medtem ko se lahko drugi znajdejo v stanju negotovosti in zaskrbljenosti, pojavijo pa se lahko tudi večje duševne stiske.

Ljudje se ob neznanih in nepredvidljivih dogodkih oziroma stvareh na katere nimamo vpliva, pogosto odzovemo z občutki strahu in tesnobe. V takšnem obdobju je zato povsem običajno in pričakovano, da smo lahko nekoliko bolj:

  • Zaskrbljeni, tesnobni in prestrašeni,
  • nezaupljivi, potrti in osamljeni,
  • jezni in razdražljivi,
  • imamo občutke nemoči ali
  • težave s pozornostjo, spanjem in opravljanjem vsakodnevnih obveznosti.

Skrbi, ki jih v takšnem obdobju doživljamo, so do določene mere koristne, saj nam omogočajo, da jemljemo situacijo resno in smo bolj previdni. Ne smemo pa dovoliti, da bi zaskrbljenost popolnoma prevzela kontrolo nad našim življenjem. V tem času moramo zato poskrbeti za svoje miselno, čustveno in telesno ravnovesje.

Kaj lahko naredimo sami za boljše psihično počutje?

Pomembno je, da poskušate ostati mirni. Zavedajte se, da je situacija trenutna in ne bo trajala v nedogled. Zaupajte, da delajo pristojne službe vse, da zmanjšajo širjenje okužbe. Pri soočanju z zaskrbljenostjo in stresom, nam lahko pomagajo naslednje strategije:

  • Vzpostavite dnevno rutino in ji sledite. Vsak večer si naredite seznam stvari, ki jih boste počeli naslednji dan (npr. telesna aktivnost, priprava obrokov, skrb zase). Strukturiranje in načrtovanje vašega časa bo zmanjšalo negotovost in nam povrnilo občutek reda in stabilnosti.
  • Ukvarjajte se z aktivnostmi, ob katerih se počutite dobro. Počutje lahko izboljšate s poslušanjem glasbe, branjem knjige, sprehodom, kuhanjem, kvačkanjem, itn. Izkoristite čas, da postorite stvari, ki ste jih že dlje časa želeli, a zato niste nikoli našli dovolj časa.
  • Vzemite si čas za vsakodnevno sproščanje. Pomirjanje lahko dosežete s sprostitvenimi dejavnostmi ali izvajanjem različnih tehnik sproščanja, katerih vodene posnetke najdete tudi na spletu. Večkrat na dan si vzemite čas za enakomerno, počasno in globoko dihanje.
  • Uporabite vaje za preusmeritev misli. Pozorno opazujte nek predmet oziroma prostor ali se intenzivneje osredotočajte na vaša čutila (na to kar vidite, slišite, tipate, vohate in okušate). Osredotočite se lahko tudi na aktivnosti, ki zahtevajo vso vašo pozornost, kot so na primer križanke, sudoku ali šivanje.
  • Ohranjajte dobre medsebojne odnose in ostanite povezani z ljudmi, ki jim zaupate. Preko telefona ali s pomočjo drugih tehnologij se pogovarjajte o različnih temah in načrtujte kaj boste počeli po koncu izolacije.
  • Vzdržujte zdrav življenjski slog. Poskrbite za zadostno količino spanja, uravnoteženo prehrano ter telesno dejavnost, ki jo lahko izvajate tudi znotraj lastnega doma. Ravnajte se v skladu s higienskimi priporočili stroke.
  • Ostanite informirani, a omejite pretirano izpostavljenost medijem in novicam glede virusa. Dovolj je, če nove informacije preverite 1-3x dnevno na spletu ali pogledate ena izmed televizijskih poročil, ostali čas pa uravnotežite z drugimi dejavnostmi.
  • Informacije v povezavi s koronavirusom pridobivajte iz zanesljivih virov, kot so NIJZ, WHO, spletni portal gov.si ali mediji, ki te vsebine povzemajo.
  • Povečajte svoj občutek kontrole nad situacijo s tem, ko se osredotočite na stvari, na katere imate sami vpliv (osebna higiena, dnevna rutina, sproščanje, ipd.).
  • Vsak dan pomislite na kaj ste lahko v življenju hvaležni. V svoj spomin prikličite lepe pretekle dogodke. Prepoznajte stvari, ki so vam pomembne in vam predstavljajo smisel življenja.
  • Poskusite se spomniti, kako ste že v preteklosti reševali podobne situacije. Prepoznajte katere veščine in notranje moči so vam v življenju že pomagale in ki vam lahko pomagajo tudi v trenutni situaciji.
  • Zavedajte se, da lahko s tem, ko ostanete doma, obvarujete življenja drugih, najranljivejših naše družbe.

V kolikor doživljate psihično stisko ali opažate znake stiske pri svojih bližnjih, ste negotovi, zaskrbljeni ali pa enostavno potrebujete nekoga, ki bi vam v teh dneh prisluhnil, lahko poiščete pomoč v obliki kratkih razbremenilnih pogovorov na naši telefonski številki 041 396 192 ali pišete na našo elektronsko pošto psiholog.covid19@zd-ms.si.

Psihologi smo vam preko telefona na voljo vsak delovni dan od 8:00 do 20:00 ure.

Pokličite nas:

030 641 514