Center za krepitev zdravja | Zdravstveni dom Murska Sobota

Info kotiček

Med prazniki jejmo po pameti

December je za marsikoga najlepši mesec v letu, ko mesta zažarijo v lučkah in zadiši po kuhanem vinu ter pečenih dobrotah. Prazniki običajno ne minejo brez polne mize, pa tudi kakšnega kozarčka alkohola več kot sicer. Obilna in težka hrana lahko močno obremeni našo prebavo in lahko vpliva na povečanje telesne teže, v povprečju se zredimo za 1,5 kg, sicer pa drugih dolgoročnih posledic ni. Izjema so lahko kratkotrajne prebavne težave (napenjanje, zaprtje, zgaga...), ki pa običajno minejo brez večjih zapletov.

 60582898

 Praznična hrana ima lep videz, vonj in okus, kar nam poveča tek. Zato je pomembno, da smo ob vseh sladkih, mastnih in slanih dobrotah, čim bolj zmerni.

  • Pred kakšnim dogodkom pojejmo nekaj lahkega. Torej, pomemben je razmislek ter načrtovanje obrokov v naprej, s čimer se izognemo prenajedanju.
  • Ob tem pazimo tudi na velikost obrokov, izbirajmo manjše porcije, pri čemer si lahko pomagamo z manjšimi krožniki.
  • Pred vsakim obrokom popijmo kozarec vode, kar nas vsaj malo nasiti in odvrne od pretiranega uživanja hrane.

Izbor jedi naj bo:

  • Ne glede na prisotnost tradicionalnih jedi kar se da uravnotežen, torej tudi z dovolj zelenjave, sadja, kaš in izdelkov iz polnovrednih žit. S tem zaužijemo dovolj vitaminov in mineralov in zlasti dovolj vlaknine, ki ugodno vpliva na našo prebavo.
  • Uživajmo tudi manj mastno mleko in mlečne izdelke ter puste vrste mesa, ki mu odstranimo tudi vidno maščobo.

Poslabša se tudi naše počutje, razpoloženje in storilnost. Praviloma lahko pride do težav le v primeru prenajedanja, neustrezne prehrane ali prevelikih odmerkov alkohola, zato je dobro, da smo tako zmerni, da do teh težav sploh ne pride. Če pa do težave pride oziroma jih lahko pričakujemo, potem lahko to omilimo tako, da naslednji obrok načrtujemo, kot lahek obrok z dovolj prehranskih vlaknin. Izognimo se sladkorju in živilom iz bele moke, kavi, gaziranim pijačam, ocvrti in mastni hrani, ki lahko težave le še povečajo.

Prehrana med prazniki je namenjena temu, da so prazniki prijetnejši. Na ta način se boste izognili pastem pred in poprazničnih diet. Prazniki naj bodo namenjeni tudi kulinaričnim užitkom, a ti naj ne bodo v prvem planu. Zmernost pri prehrani bo užitke pravzaprav še povečala. Po enem koščku vsakega živila lahko mirno sežete. Če pa za potešitev potrebuje še drugi, tretji ali deseti kos hrane, pa se raje vprašajte, ali je tisto, kar čutite, res lakota po hrani. Mogoče pa ste lačni česa drugega.

Prazniki naj minejo v prazničnem duhu v prijetni družbi, ne pa s preveč kilogrami. Zato izbirajte po pameti in uživajte zmerno manjše količine.

Pripravil: Andrej Horvat, dipl. diet.

Pokličite nas:

030 641 514